unnamed-010.gif

darbeicindedarbegif.gif

Gün TV'ye karartma, İmc TV'ye para cezası

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Özgür Gün TV'nin yayınını 10 güne kadar durdurma kararı aldı. RTÜK, İmc TV'ye de para cezası verdi.

RTÜK'ün bu kararları dünkü toplantısında aldığı ortaya çıktı. Kararlarla ilgili olarak resmi bir açıklama ise yapılmadı. Ancak iki televizyon da kararlarla ilgili olarak bilgilendirildi.

Özgür Gün TV'ye verilen cezanın gerekçesi, kanalın 5 Ocak'taki yayınladığı ana haber bültenine bağlanan HDP Şırnak Milletvekili Ferhat Encü’nün canlı yayında söylediği sözler.

Encü, güvenlik güçlerinin operasyonları ile ilgili olarak, "24 gündür barbarlığa, bu vahşete karşı Silopi halkı direnmektedir. Elinden gelene kadar direnmeye devam edecektir. Savaş hukukunu çiğneyen herhangi bir insani değer taşımayan bir zihniyetle, DAİŞ'vari bir çeteyle karşı karşıyayız. Bu zihniyette olan bir gücün, bir devlet anlayışının tamamen işgalci gibi Kürdistan coğrafyasını tahribat eden, insanlarını katleden bir zihniyetle karşı karşıyayız. Bu katliamlara karşı sadece sözle değil artık pratiğe geçilmesi lazım" demişti.

RTÜK'ün, Encü'nün sözlerini ve "halkı kin ile düşmanlığa sevk edici" yayın olarak nitelendirdi.

Özgür Gün TV’ye daha önce de, 21 Ekim 2015 tarihindeki Cizre haberi nedeniyle b maddesi kapsamında ilk ceza verilmişti.

RTÜK Yasası'na göre 1 yıl içerisinde a ve b maddelerinin herhangi birinden ikinci kez ceza alan televizyonların yayını 10 güne kadar yayını durduruluyor.

İmc TV, Türksat'tan çıkarılmıştı
BBC Türkçe'nin haberine göre, İmc TV de internet sitesindeki haberinde, RTÜK'ün kanala para cezası verdiğini duyurdu ancak cezanının ne kadar olduğunu açıklamadı.

Haberde, RTÜK'ün, İmc TV'de 15 Aralık 2015 tarihinde yayınlanan yorum programına katılan gazeteci Veysi Sarısözen'in sözleri nedeniyle cezalandırıldığı belirtildi.

Veysi Sarısözen, "PKK özgürlük hareketi pek çok çağrı yapıyor, fakat şimdiye kadar elindeki tehdit edici silahları şükür ki metropolde kullanmıyor" demişti.

İmc Tv daha önce 26 Şubat’ta savcılık yazısıyla TÜRKSAT’tan çıkartılmıştı.

'Muhalif kanalları susturma süreci'
Dicle Haber Ajansı'na (DİHA) konuşan RTÜK'ün HDP kontenjanı üyesi Ersin Öngel ise kurulun kararını eleştirdi.
Ersin Öngel, muhalif kanalları susturmaya yönelik bir sürecin işletildiğini söyledi.

Öngel daha sonra Twitter hesabından yaptığı açıklamada da RTÜK'ün kararına tepki gösterdi.

Çok Okunanlar

Avrasya Araştırma, 24 Haziran anketini açıkladı

Davutoğlu ekibi Erdoğan'a bayrak açtı

ANAR Müdürü Uslu'dan kritik iddia: Erdoğan, MHP ile...

SONAR'dan son anket: Seçim ikinci tura kalıyor

Guardian'dan çok konuşulacak yazı: Erdoğan'ı kovun...

İlgili Haberler

Medya

AKP'den 'muhalif kanalları silin' baskısı

Medya

Cem Küçük şimdi de AKP küskünlerini tehdit etti

Medya

RTÜK'ten TRT raporu

Medya

Sabah'ın son çırpınışları: İnce, 15 Temmuz'da tavla partisindeydi

Medya

Davutoğlu ekibi Erdoğan'a bayrak açtı

Medya

AA'nın ardından Milliyet de seçim sonuçlarını açıkladı 

Medya

Tutuklu gazeteci Doğan'a Gazetecilikte Cesaret Ödülü

Medya

Gazeteci Ece Sevim Öztürk tutuklandı

Medya

Gazeteci Çiğdem Toker'in davası ertelendi

Medya

Twitter'a yeni özellik

Medya

Gazeteci Ece Sevim Öztürk'ün gözaltı süresi uzatıldı

Medya

TELE1 Kanalı'na "Basın Özgürlüğü Ödülü!"