• BIST 105.964
  • Altın 163,597
  • Dolar 3,9427
  • Euro 4,6503
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 2 °C
  • İzmir 12 °C
  • Adana 11 °C
  • Antalya 14 °C

Cüneyt Ülsever Özbolat'ın yalanları nedeniyle istifa etmişti

Cüneyt Ülsever Özbolat'ın yalanları nedeniyle istifa etmişti
Yurt Gazetesi, patronu Durdu Özbolat'ın talimatıyla yalan, iftira ve hakaret içerikli haberlerine bugün de devam etti.

'Emek hırsızı' Durdu Özbolat, Gazeteci Merdan Yanardağ'ın üzerine attığı yalan ve iftiraları bugün de sürdürdü. Yurt Gazetesi'nin patronu Durdu Özbolat'ın talimatı ile yapılan haberde, Yanardağ döneminde gazetenin tirajına dair asılsız ifadeler yer aldı. Merdan Yanardağ üç yıllık alacaklarının ödenmemesi sebebiyle dava açmış, Yurt alacakları için dava açan Yanardağ'a çirkin bir şekilde saldırmıştı.

İddiaların mesnetsiz ve hiçbir dayanağı olmadığını anlayabilmek için, gazetenin eski yazarlarından Cüneyt Ülsever'in kaleminden çıkan Oda Tv'de 03.22.2015 tarihinde yayınlanan makaleyi okumak yeterli olacaktır. 

ÇALIŞANLAR AYLARCA MAAŞ ALAMAZKEN KİRLİ HESAPLAR İÇİN ANORMAL HARCAMALAR

Ülsever, Yurt emekçilerinin aylarca maaş alamazken, Patron Durdu'nun 7 Haziran öncesi CHP'deki önseçimi aşabilmek için anormal harcamalar yaptınığını vurgulamıştı. Ülsever ayrıca "Sendikalaşan çalışanların özellikle kovulduğunu duyunca içimdeki hırs iyice büyüdü" ifadeleriyle Yurt yönetiminin sendika düşmanlığını gözler önüne sermişti. 

Yurt yönetiminin emek hırsızlığının, yalan ve iftiralarının ispatı 03.22.2015 tarihli Cüney Ülsever yazısı şu şekilde; 

Yurt Gazetesi’nde ilk yayına başladığı 29.01.2012 tarihinden beri yazıyordum. Yazılarıma kurucu genel yayın yönetmeni Merdan Yanardağ’ın nazik daveti ile başlamıştım. Gazete onun döneminde 2013 yılı Temmuz ayında ortalama 78.000 tiraja ulaşmıştı. Yanardağ’ın ardından aynı göreve Tuncay Mollaveisoğlu getirildi. O dönemlerde de mali sıkıntılar yaşanmasına rağmen her iki yönetmenle de sıcak ve dostane ilişkiler içinde oldum. Bana her zaman sahip çıktıklarını hissettim.

Gazetenin şimdiki genel yayın yönetmeni Temmuz 2014’de göreve getirilen Derya Sazak! Kendisi ile yakın ilişkim olmadı. Onun döneminde gazete 9.000 civarında bir tiraja düştü.

Herhalde üç yıl içinde sıkıntılar üst üste bindiği için Sazak döneminde mali sıkıntılar had safhaya ulaştı. Kabaca “6 ay çalıştır 1 ay maaş öde!” prensibi geliştirildi. Şahsım adıma “kullanılma” duygum had safhaya ulaşıncaya kadar maddi açıdan fazla şikâyetçi olmadım. Hatta telefonla yaptığımız bir görüşmemizde (herhalde 3 yıl 3 ay içinde yüz yüze toplam 4 kere, telefonla ise 2 kere görüştük) patron maaş almadıkları için şikâyet eden diğer bazı köşe yazarlarından dem vurup, benim suskunluğumu takdir ettiğini belirtmişti.

Beni aylarca maaş alamayan dar gelirli çalışanların durumu her geçen gün daha fazla rahatsız etmeye başladı. Nadir yaptığım gazete ziyaretlerinin birisinde gazeteden maaş alamamasını şikâyet ettiği için kovulan ve birikmiş maaşların ne zaman ödeneceğine dair kapıda haber bekleyen (aylardır kirasını bile ödeyemiyordu) eski editörümle karşılaşınca kendimi çok kötü hissettim. Ne diyeceğimi, nereye bakacağımı bilemedim.

Sendikalaşan çalışanların özellikle kovulduğunu duyunca içimdeki hırs iyice büyüdü. 

                                 ***

Duyduğumuz sıkıntılar had safhaya ulaşmış olmalı ki, 16 Mart 2015 günü gazetenin üç kıdemli köşe yazarı bir araya geldik. Maaşların 20 Mart 2015 Cuma gününe kadar ödenmesini bir sözlü tamim ile genel yayın yönetmenine bildirmeye karar verdik. Aşağıda bahsedeceğim konularda duyduğumuz sıkıntıları da birbirimizle paylaştık. Aramızdan bir kişi Derya Sazak ile konuştu. Derya Sazak beni 17 Mart Salı günü telefonla aradı. Ancak, bir maaş ödeyebileceklerini bildirdi. Ben de “ağzımıza altı ayda bir parmak bal çalınmasına!” artık öfke duymaya başladığımı kendisine bildirdim. 20 Mart Cuma gününe dek bekleyeceğimi, sonra istifa edeceğimi Sazak’a beyan ettim. O günden sonra Derya Sazak beni bir daha hiç aramadı. 21 Mart Cumartesi akşamüzeri yazı işlerinden beni aradılar. Ertesi gün yayınlanacak yazımı almadıklarını söylediler. “İstifa ettiğimi genel yayın yönetmeni yazı işlerine bildirmedi mi?” diye sordum. Bildirmemişti. Şaşırıp kaldılar. Benim de ağzım açık kaldı!

Hürriyet’ten 2011’de kovulmuştum. Yurt Gazetesi’nden 21 Mart 2015’de kendi arzum ile istifa ettim.

                                  ***

Son altı ayda içimde birikenleri şu şekilde sıralayabilirim:

1) Belirttim. Tabii ki ilk sırada aylardır maaş alamamak gelir. Ancak, bu sorun ben gazeteye geldiğim ilk günden hemen sonra başladı. Önceki iki genel yayın yönetmeninin sıcak yaklaşımları, dostane tavırları ve güçlü motivasyonları beni gazetede tuttu. Derya Sazak’ın telefonlara bile çıkmayan, SMS’lere cevap bile vermeyen tavrı ise beni uzaklaştırdı. Aşağıdaki olgularla birleşince kullanıldığımı daha beter hissetmeye başladım. Öfkem arttı.    

2) Gazeteye hemen hiç uğramasam bile maaş alamayanların, itiraz ettikleri için kovulanların sesi benim kulağıma da devamlı geliyordu.

3) Gazetede çalışanlar zaman zaman eve gidecek para bulamaz iken patronun gazetede görevli kızının gazeteye en lüks marka özel arabalarla gelmesi bir menkıbe olarak konuşuluyordu. Geçen yıllarda maaş alamadıkları için sesini yükselten çalışanları bu genç arkadaşın “babam sizin için çırpınıyor, şurada iki ay maaş alamayınca tepki vererek çok ayıp ediyorsunuz!” mealli yazılı açıklama ile uyarmasına da çok sinirlenmiştim, tepkimi kendisine iletince dönemin genel yayın yönetmeni Merdan Yanardağ bana duruma el koyacağına dair söz vermişti. 

4) Son günlerde suyunun suyu, hiçbir fikri değeri olmayan CHP milletvekili aday adayları ile tam sayfa söyleşiler yayınlanmaya, onlardan görüş alınmaya başlandı. Esasen yapılan iş bu aday adaylarının haber-röportaj adı altında propagandalarının yapılması idi. Medya etiğine tamamen ters bu tavrın nedenleri hakkında şailar duymaya başladım. Çok rahatsız oldum.

                                  ***

5) Gazetenin internette yayın yapan web sayfasında geçen günlerde bir tasarım değişimi başladı. Ancak, görsel değişim yazarların köşesine gelince durdu. Hepimizin haftalar önce yazdığımız yazılar her gün güncel yazılar gibi yayınlanmaya başladı. Okur kısa zamanda uyandı. Her gün bir sürü haklı tepkiler almaya başladım. Okur enayi yerine konduğunu düşünüyordu. Gazeteyi defalarca uyardım. Kimse ilgilenmedi. Meğer ise, web tasarımcısı da parasını alamayınca gazeteyi ortada bırakarak intikam alıyormuş.

6) Gazete geçen hafta başı sürmanşetten iki gün üst üste 22 Mart akşamı Suada’da Yurt Gazetesi ve Sokak TV arasında “dayanışma gecesi” (kutlama gecesi) yapılacağını, Kemal Kılıçdaroğlu’nun da gecede bir konuşma yapacağını duyurdu. Aynı günler gazetenin üçüncü sayfasında birer davetiye metni yayınlandı. Okurlara telefon numarası verilerek isteyenlerin geceye katılabileceği ilan edildi. 17 Mart günü Derya Sazak ile yaptığım telefon görüşmesinde bunun nasıl bir garabet olduğunu sorguladım. Aylardır maaş alamayan insanlar dayanaşacak/kaynaşacak! Sazak’a CHP milletvekili aday-adayı patronun Kemal Kılıçdaroğlu’na yağ çekmek uğruna çalışanları böyle kullanmasının ayıp olduğunu söyledim. Hadi patron gaza gelmişti! Yılların gazetecisi Derya Sazak bu duruma nasıl alet oldu? Tepkimi CHP Yönetimine de bildirdim. Gazetede davetiye ilanı iki gün sonra birden kesildi. İnsanlara “dayanışma gecesi”nin iptal edildiği ise zahmet edilip duyurulmadı!

7) Gazetenin patronu CHP Kahramanmaraş milletvekili Durdu Özpolat bu kez Çankaya’dan CHP’nin aday-adayı. Önseçime girecek. Ankara’dan bizzat CHP içinden gelen haberler ön seçimi aşabilmek için Özpolat’ın anormal harcamalar yaptığını söylüyordu. Bu durumu çeşitli kaynaklar teyit etti. Telefon edip “senin patron Ankara’da delegeye çok bonkör davranıyor” diye uyarıyorlardı.

İstanbul’da çalışanları aylardır maaş alamıyor, Ankara’da patron para saçıyor!

Bardağı taşıran damla bu gelişme oldu!

                                  ***

Artık Çarşamba ve Pazar günleri sadece Odatv’de yazacağım. Hürriyet’ten de kovulduğumda bana ilk kucak açan Odatv olmuştu.

Benimle temas kurmak isterseniz, artık her yazımın altında belirteceğim e-posta adresini kullanabilirsiniz.

[email protected]

İlgili Haberler
Diğer Haberler
123456
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 ABC Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 212 963 1051 (pbx)