• Acun Ilıcalı ile FOX TV arasındaki kavga büyüyor: ‘Format hırsızlığını…’

    Programını çaldığını iddia ederek FOX TV’ye dava açan TV8 kanalının sahibi Acun Ilıcalı, FOX TV’nin “İddialar doğru değil” açıklamasına yanıt verdi.

    Televizyoncu Acun Ilıcalı, Fox TV’de yayınlanan ‘Zuhal Topal’la Sofrada’ programının, kendi kanalı TV8’de yayınlanan ‘Yemekteyiz’ programından çalıntı olduğunu iddia ederek dava açmış bilirkişi de Ilıcalı’yı haklı bulmuştu. Bilirkişi raporunda “Bazı farklılıklar olsa da genel itibarıyla aynı” denilmesine rağmen Fox TV’den yapılan açıklamada “Zuhal Topal’la Sofrada program formatının TV8’de yayınlanan Yemekteyiz programından çalınmış olması iddiaları doğru değildir” denildi. Bunun üzerine TV8 yeni bir açıklama yaparak iddiasını yeniledi:

    “Format hırsızlığını meşrulaştırma çabasıdır”

    “Fox TV’nin önceki günkü ana haber yayınında, “Yemekteyiz” formatının çalınmasıyla ilgili kamuoyunu yanıltmaya yönelik bir açıklamaya yer verilmiştir. Bu yayın minareyi çalan kılıfını hazırlar misali, yapılan format hırsızlığını meşrulaştırma çabasıdır. Bu nedenle kamuoyunu söz konusu meseleyle ilgili yeniden bilgilendirme gereği doğmuştur.”

    TV8, 5 MADDEDE Fox TV’Yİ YALANLADI

    1) TV8’de yayınlanmakta olan “Yemekteyiz” formatı, Fox TV tarafından tamamen çalınarak “Zuhal Topal’la Sofrada” adıyla kopyalanmıştır.

    2) Söz konusu kanal , tüm dünyada 40 farklı ülkede, Türkiye’de ise 10 yıldır yayınlanmakta olan “Yemekteyiz” formatının kopyasına “Momsters” (Zuhal Topal’la Sofrada) adını vererek özgün bir program havası yaratmak istemektedir. Bu alenen fikir hırsızlığıdır.

    3) Fox TV, söz konusu açıklamasında “Momsters” (Zuhal Topal’la Sofrada) programının format sahibini Global Telif Hakları Yapımcılık Tic. A.Ş. olarak göstererek doğru olmayan bir beyanda bulunmaktadır. Bahsi geçen firmanın yetkilileri ise format sahibinin kendileri olmadığını sadece dağıtıcısı olduklarını açıklamışlardır.

    4) Yine Fox TV yayınında, format hırsızlığını ortaya koyan raporu hazırlayan Emrah Dönmez’in Işık Üniversitesi’nde görev yapmadığı iddia edilmiştir. Bu iddia da kesinlikle gerçek dışıdır. Çünkü Emrah Dönmez, raporu hazırladığı tarihte Işık Üniversitesi’nde görev yapmaktaydı.

    5) Fox TV’nin ilgisiz detayları ön plana çıkararak kamuoyunu gerçeklerden uzaklaştırma çabalarını kınıyoruz. Takdiri siz seyircilerimize bırakıyoruz. “Zuhal Topal’la Sofrada” programı “Yemekteyiz” programına taklit denecek kadar benziyor mu? Benzemiyor mu?