Çok Okunanlar

Ekrem İmamoğlu, 'ikinci metrobüs' projesini açıkladı

2018'in vergi rekortmeni vatandaş oldu

Mansur Yavaş projelerini tek tek açıkladı: Ankara için 2050 yılını planlıyoruz

Beyaz eşya 'kriz' yıllarına döndü

Hürriyet Okur Temsilcisi'nden gazetesine tepki: Akın İpek haberinde bilgi saklandı

Türkiye'nin 'FETÖ' ile ilişkisi olduğu iddiasıyla İngiltere'den iadesini istediği iş insanı Akın İpek ve onunla beraber yargılanan iki kişinin Türkiye'ye iadesi hakkında görülen davada karar 28 Kasım 2018'de açıklandı. İpek hakkındaki karar Türkiye'deki çok sayıda gazetede haber oldu. Hürriyet Okur Temsilcisi'nden gazetesine Akın İpek haberlerine ilişkin tepki geldi.

 Hürriyet Okur Temsilcisi Faruk Bildirici haberde bilgi saklandığını söyleyerek gazetesine tepki gösterdi. Bildirici, "Haberlerde saklanan gerekçeyi bulmak için internette bir süre dolaşmam gerekti. Meğer 'Suçlamaların siyasi olduğu, Türkiye’de adil yargılama yapılmadığı, işkence ve kötü muameleye tabi tutulabilecekleri' gerekçesini öne sürmüş İngiltere’deki mahkeme. Önemsiz mi?" diye sordu. 

Bildirici, "Bilgi saklama" başlığıyla (10 Aralık 2018) yayımlanan yazısının ilgili bölümünde "İngiliz yargısında, Türkiye’deki hukuk düzenine ilişkin böyle olumsuz bir bakış oluştuğunu okurlarımızın öğrenmeye hakkı yok mu?" ifadesini kullandı.

“İngiliz mahkemesi, FETÖ çatı davasının firari sanığı ve eski Koza Holding yöneticisi Akın İpek’in Türkiye’ye iadesiyle ilgili talebin reddine karar verdi” deniliyordu haberin ilk cümlesinde. Ama arkasından gelen cümlelerin hiçbirinde İngiliz mahkemesinin hangi gerekçeyle bu kararı aldığı bilgisi yoktu. 

Oysa Adalet Bakanı Abdülhamit Gül’ün “...İngiltere yargısının ret kararı siyasi içerikli bir değerlendirme” sözlerine yer verilmişti Hürriyet’in 29 Kasım tarihli haberinde. Ama ret kararının gerekçesi yazılmadığı için Gül’ün itirazının nedeni anlaşılmıyordu. Merak ettim, diğer gazeteleri de taradım. Milliyet, Star, Yeni Şafak, hatta Karar, Birgün ve Cumhuriyet’teki haberlerde de yer verilmemişti İngiliz mahkemesinin gerekçesine. Zaten hepsi de Anadolu Ajansı’nın haberini almıştı. Haberlerde saklanan gerekçeyi bulmak için internette bir süre dolaşmam gerekti. Meğer “Suçlamaların siyasi olduğu, Türkiye’de adil yargılama yapılmadığı, işkence ve kötü muameleye tabi tutulabilecekleri” gerekçesini öne sürmüş İngiltere’deki mahkeme. Önemsiz mi? İngiliz yargısında, Türkiye’deki hukuk düzenine ilişkin böyle olumsuz bir bakış oluştuğunu okurlarımızın öğrenmeye hakkı yok mu?

Bildirici'nin yazısının devamı için tıklayın

İlgili Haberler

Medya

Taha Akyol, 'AKP'li muhaliflere' katıldı

Medya

Sözcü davasında neler oluyor: Hakimden, Emin Çölaşan'a ‘yazılarınızı neden değiştirdin' sorusu

Medya

Sözcü davasında mahkeme ilk kararını açıkladı

Medya

Gazeteci Seda Taşkın tahliye edildi

Medya

A Haber'de gizemli ‘profesör': Kim olduğu bilinmiyor

Medya

Yandaşa dokunan yanıyor!

Medya

'Medya üzerindeki baskının artmasının sonuçları Türkiye açısından çok dramatik olur'

Medya

Küçük Tetikçi Sözcü'ye kayyum atanacağı tarihi verdi

Medya

'Gezicilerin başı kesilsin' diyen Erkan Tan: Kılıçdaroğlu cehenneme gidecek

Medya

Küçük Tetikçi: Sözcü gazetesine kayyum...

Medya

Gerici Akit, yine nefret kustu! 

Medya

Bir dönem kapanıyor