Çok Okunanlar

Yılmaz Özdil'den 'kitap fiyatı' açıklaması: Atatürk için çaba harcayınca 'istismar' öyle mi?

'Kabataş yalancısı' yandaş gazeteci isyan etti: Sizin gibi düşünmeyen başörtülülere...

Bitmemiş devlet hastanesine milyonlar ödenmiş! 'Arkasında Menzilciler var...'

Celal Şengör: Elin dangalağına verip onu yaşatmanın anlamı yok!

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Savaş'tan Soylu'ya yanıt!

RTÜK’ten Beyaz TV’ye ‘Adnan Oktar’ cezası

RTÜK, 'Beyaz Magazin' programında Adnan Oktar’ın İslam alimleri ve Muhammed peygamber ile bir tutulduğu gerekçesiyle Beyaz TV'ye ceza verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Adnan Oktar’ın ağabeyi Kenan Oktar’ın 9 Ağustos’ta katıldığı ”Beyaz Magazin” isimli programda, Oktar’ı İslam alimleri ve Muhammed peygamber ile bir tutarak öven ifadeler kullanması sebebiyle Beyaz TV’ye idari para cezası uyguladı.

RTÜK’ün önceki gün gerçekleştirilen toplantısında, Beyaz TV’de yayınlanan “Beyaz Magazin” programında, “Kenan Oktar’ın kullandığı ifadelerin izleyicilerin dini duyguları rencide edici nitelikte olduğunun açık olmasına karşın yayıncının bu kişiyi ısrarla programa davet etmesinin reyting kaygısının yayıncılık etiğinin önüne geçtiği” kanaatine varıldı.

RTÜK, söz konusu yayınlar sebebiyle Beyaz TV’ye idari para cezası uygulanmasına karar verdi.

Magazin yayınları yapan Uçankuş TV’deki “Canlı Masa”, Flash TV’deki “Bunu Konuşmak Lazım” ve Teve2’deki “2. Sayfa” isimli programlar da “magazin kastını aşan, özel hayata müdahale anlamı taşıyan” ifadelere yer verilmesinden dolayı Üst Kuruldan idari para cezaları aldı.

SAĞLIK BEYANIYLA REKLAMA REKOR CEZA

Öte yandan, Üst Kurul dünkü toplantısında, sağlık beyanında bulunarak tüketiciyi yanıltan reklamlar nedeniyle çok sayıda TV kanalına en üst oranlardan müeyyide uyguladı. Uydu üzerinden yayın yapan Plus Music’te tanıtımı yapılan bir ürüne dair “cinsel sorunlara çözüm getirdiği” yönünde sağlık beyanında bulunulduğu için kanala 10 gün yayın durdurma cezası, aynı gerekçeyle Yeni Sinema TV ve Evin TV’ye 10 gün yayın durdurma müeyyidesi, Shopping TV’ye ise 5 kez program durdurma cezası uygulandı.

‘ASTROLOJİ’ VE ‘BÜYÜ’ YAYINLARINA CEZA

Üst Kurul, 1 An TV’nin “Astroloji” isimli programına SMS yoluyla mesaj gönderen ve telefonla katılan izleyicilere “kısmet çalışması”, “büyünün kaldırılması”, “kötü enerjilerin yok edilmesi” gibi uygulamaların çözüm olarak sunulduğu tespit edildi. Söz konusu programda geleceğe ilişkin yorum ve değerlendirmelerde bulunulmak suretiyle fal bakıldığını saptayan RTÜK, bu nedenle programın farklı tarihlerde yayınlanan 3 bölümüne ayrı ayrı idari para cezaları uyguladı. 

İlgili Haberler

Medya

Hürriyet gazetesinde işten çıkarmalar devam ediyor

Medya

Evrensel muhabiri Kemal Özer'e tahliye kararı

Medya

Taha Akyol, 'AKP'li muhaliflere' katıldı

Medya

Sözcü davasında neler oluyor: Hakimden, Emin Çölaşan'a ‘yazılarınızı neden değiştirdin' sorusu

Medya

Sözcü davasında mahkeme ilk kararını açıkladı

Medya

Gazeteci Seda Taşkın tahliye edildi

Medya

A Haber'de gizemli ‘profesör': Kim olduğu bilinmiyor

Medya

Yandaşa dokunan yanıyor!

Medya

'Medya üzerindeki baskının artmasının sonuçları Türkiye açısından çok dramatik olur'

Medya

Küçük Tetikçi Sözcü'ye kayyum atanacağı tarihi verdi

Medya

'Gezicilerin başı kesilsin' diyen Erkan Tan: Kılıçdaroğlu cehenneme gidecek

Medya

Küçük Tetikçi: Sözcü gazetesine kayyum...