Taraf’ın Balyoz kumpasına ceza

Taraf’ın Balyoz kumpasına ceza

AYM, 2010 yılında Taraf gazetesinde yayımlanan “Balyoz Planı” haberleriyle Çetin Doğan’ın şeref ve itibar hakkının ihlal edildiğine karar verdi. kararda, “Mehmet Baransu’nun, haberi, araştırmadan yayımladığı” belirtildi.

Anayasa Mahkemesi (AYM), 2010 yılında Taraf gazetesinde yayımlanan “Balyoz Planı” haberleriyle emekli Orgeneral Çetin Doğan’ın şeref ve itibar hakkının ihlal edildiğine karar verdi. Doğan’a 8 bin TL tazminat ödenmesine hükmeden AYM, kararın bir örneğinin Doğan’ın açtığı tazminat davasını reddeden yerel mahkemeye gönderilerek, yeniden yargılama yapılmasına karar verdi. “Balyoz Planı” belgelerine ilişkin “sahteciliklere” dikkat çekilen kararda, “Mehmet Baransu’nun, haberi, araştırmadan yayımladığı” vurgulandı.

Cumhuriyetten Alican Uludağ’ın Haberine göre, Taraf gazetesinde, Ocak 2010 tarihinde, Baransu imzasıyla “Balyoz Darbe Planı” haberleri yayımlandı. “Gazetenin 5 bin sayfayı aşan belgeye ulaştığı” belirtilen haberde, darbe ortamının oluşturulması için hazırlanan harekât planlarında TSK mensuplarının İstanbul’da, Fatih ve Beyazıt camilerinde, bombalanacağının, kendi savaş uçağımızın düşürüleceğinin, darbeye direneceği öngörülen 200 bin kişinin tutuklanacağının planlandığı iddia edildi. Baransu, daha sonra bu belgeleri bir belge içerisinde bugün FETÖ firarisi olan dönemin İstanbul savcılarına teslim etti. Savcılık da TSK’deki Atatürkçü subayların tasfiye edilmesine neden olan Balyoz kumpası davasını hazırladı. Haberde adı geçen emekli Orgeneral Çetin Doğan, Taraf ve Baransu aleyhine, 5 Kasım 2010’da, tazminat davası açtı. Dilekçede, belgelerin uydurma olduğu vurgulanırken, belgelerdeki sahtecilik tek tek anlatıldı. İstanbul’daki yerel mahkeme, tazminat talebini 2013’te reddetti. Yargıtay 4. Hukuk Dairesi de 20 Ocak 2014’te kararı onadı. AYM, bireysel başvuru üzerine “Çetin Doğan’ın şeref ve itibar hakkının ihlal edildiğine” karar verdi.

İlgili Haberler

ÇOK OKUNANLAR

YAZARLAR