Vergiyi herkesten alıyor sadece ‘Cumhur’a çalışıyor

Vergiyi herkesten alıyor sadece ‘Cumhur’a çalışıyor

TRT Haber’de, YSK’nin “tarafsızlık” kararına karşın 15 günde 55 saat Cumhur İttifakı propagandası yapıldı. Millet İttifakı’na 10 saat ayrılırken HDP’ye ise hiç yer verilmedi.

31 Mart yerel seçimlerine sayılı günler kala kamu kaynakları kullanılarak finanse edilen TRT’nin yanlı yayın politikası hız kazandı. Yüksek Seçim Kurulu (YSK) kararlarına ve kanunlara göre bağımsız ve tarafsız yayın yapması gereken TRT, mart ayının ilk 15 gününde Cumhur İttifakı’nın yayın organı gibi çalıştı.

1-15 Mart tarihleri arasında TRT Haber’de Cumhur İttifakı’nın “lehine” 55 saat 17 dakika yayın yapıldı. Bu yayınların 48 saat 5 dakikası AKP’ye, 7 saat 12 dakikası ise MHP’ye yönelik oldu. Bu süre boyunca Cumhur İttifakı’nın “aleyhine” yayın yapılmadı.

BirGün’de yer alan habere göre, aynı tarihler arasında Millet İttifakı’na ayrılan zaman ise 10 saat 9 dakika oldu. 8 saat 24 dakikayı CHP’ye ayıran kanal yönetimi, İyi Parti’nin haberlerini ise bir saat 45 dakika süreyle yayımladı. TRT Haber’de Millet İttifakı’nın aleyhine ise 7 saat 23 dakikalık yayın yapıldı.

HDP SADECE “ALEYHTE” GÖRÜLDÜ

24 Haziran 2018 milletvekilliği seçimlerinde 65 milletvekili ile TBMM’de en fazla milletvekili ile temsil edilen üçüncü parti konumundaki HDP’nin lehine ise 15 gün boyunca hiç yayın yapılmadı. Kanalda, bu tarihlerde bir saat 38 dakika “aleyhte” yayın yapıldı.

TRT Haber’de yapılan yanlı yayınlar, seçimlerin güvenliği ve düzenini korumakla yükümlü kurum olan YSK’nin kararlarına da aykırılık taşıyor. 24 Aralık 2018 tarihli YSK kararında, “Seçim döneminde tarafsızlık, gerçeklik, doğruluk ilkelerine uygun davranmakla yükümlü radyo ve televizyon kuruluşlarının tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacaklarına, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde adaylar arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda olduklarına” oybirliği ile karar verilmişti.

‘RAKAMLAR HER ŞEYİ ANLATIYOR’

TRT Haber’deki taraflı yayınları değerlendiren RTÜK Üst Kurul Üyesi İsmet Demirdöğen, “Rakamlar her şeyi anlatıyor. Anayasa ve yasaları çiğnemekte bir sakınca görmeyen TRT, bu seçim döneminde yeni bir çığır açmıştır” dedi.

Konuyla ilgili BirGün’e değerlendirmelerde bulunan Demirdöğen, “TRT, kimi özel yayıncıların misyonunu üstlenmiş, muhalefeti karalayan haberciliğe geçiş yapmıştır. Bir ittifakın haberlerine ezici bir üstünlükle yer veren TRT yönetimi, az da olsa kendini ifade etme şansı bulan muhalefet partilerinin aleyhine yaptığı haberlerle bir siyasi partinin çıkarlarının bekçisi haline getirilmiştir. Atatürk ve silah arkadaşlarına yönelik ağır hakaretleri ve saldırıları hasıraltı eden RTÜK yönetimi, muhalefete yönelik yalan ve iftiraları, küfürleri neredeyse meşrulaştıran bir konuma getirilmiştir. Şikâyet edilecek bir merci de kalmamıştır” dedi.

YANDAŞIN AL BİRİNİ VUR ÖTEKİNE

Yerel seçim yaklaştıkça AKP’nin anketlerde eridiğinin görülmesi, siyaset sahnesini kızıştırırken yandaş medya da giderek saldırgan bir çizgi izlemeye başladı. Bütün yandaş televizyon kanalları ve gazeteler tek iş olarak muhalefeti karalamak ve hedef göstermek görevini yerine getirmeye çalışıyor. Ancak tek yanlı yayın çizgisinin ayarı, muhalefete söz verince yerle bir oluyor.

İlgili Haberler

ÇOK OKUNANLAR

YAZARLAR